webForumDet fria alternativet

Data lokalt till webdatabas?

5 svar · 358 visningar · startad av fedde

feddeMedlem sedan dec. 1999137 inlägg

Lite osäker på om jag läger detta i rätt ämne.

Jag vill flytta data från ett administrationsprogram till webservern. Killen som hjälper mig med dataexporprogrammet kan skicka datan som en XML-fil eller en accessdatabas-fil. På nätet ska jag sedan bygga en typ av webbshop som sedan ska exportera en XML-fil som skickas tillbaka till adminprogrammet lokalt.

När man skickar upp en ny xml/accessfil till webservern är den ju obrukbar just vid det tillfället.
Inga större problem med xml-filen i.o.m. att den är så liten, men accessfilen växer ju snabbt till sig.

Men jag hittar inget smidigt sätt att jobba med ASP och XML-filen(är novis på XML men tror mig förstå principen). Har letat många timmar på nätet och hittar inga bra exempel. Allt känns så klumpigt jämfört med accessdatabas.
Jag har även funderat på om man inte med automatik kunde importera XML-filen till accessdatabasen eller MySql (har Ballou som webserver). Men jag hittar inga bra sidor där heller.

Någon som har lite ideér?

Är det inte någon här som "skyfflar" data mellan en lokal client och en webserverdatabas?

Om inte här så i vilket ämne tror ni att jag kan få något svar...?

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

fedde skrev:

Om inte här så i vilket ämne tror ni att jag kan få något svar...?

Prövat Databashanterare? :OO

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Om du istället använder SQL Server borde du kunna använda Data Transformation Services.

clarkbones skrev:

Om du istället använder SQL Server borde du kunna använda Data Transformation Services.

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=937999#post937999

"Data Transformation Services" låter intressant! Är det bara till MS SQL eller finns det motsvarande till MySQL. MS SQL är för dyrt för min lösning.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)