GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Hejsan!
Jag har en sida där jag har inbkat en iframe, det är ett chat det handlar om, i denna iframe vill jag att senaste inloggade personens ipnummer ska dyka upp, jag har skrivit så här i filen på den inbakade iframen:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>voice ip</title>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="10; url=voice_ip.asp">
</head>
<body topmargin="0" bgcolor="#000000">
<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="100%"><p align="right"><font color="#8080FF"><font face="verdana" size="1">senaste
inloggade persons ipnummer: <b><%=Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")%></b></font> </font></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
men den visar inte personernas ipnummer utan den uppdaterar var 10sekund men visar mitt ipnummer hela tiden, ngn som kan hjälpa mig?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Tja, du har ju skrivit att den ska visa ditt ip-nummer, så det är ju inte så konstigt. :)
Har du tillgång till global.asa?
I så fall, i global.asa:
Sub Session_OnStart
Application ("LastVisitor") = Application ("NewVisitor")
Application ("NewVisitor") = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
end sub
Och för att skriva ut det ip-adressen till senaste besökaren:
<%=Application("LastVisitor")%>
Mvh,
------------------
Don't panic!
[Redigerat av @nders den 01 dec 2001]
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Jepp har stöd för global.asa men har aldrig riktigt förstått mig på vad det är för ngt, och hur man använder den filen, Och om den kan skapa konflikter med andra script?
Finns det ngn färdig global.asa fil som man kan ladda hem, för jag kan inte programmera en sådan själv, är inte en så avancerad ASP programmerare...
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg