webForumDet fria alternativet

script följer inte med i virtual

ASPur ASP

3 svar · 240 visningar · startad av kaxigt

kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg

Hej!

Jag har ett litet problem. Håller på att omarbeta siten i asp och använder då include virtual attributet. Själva ssi filerna ligger i en egen mapp "mapp" och dokumenten ligger i roten. Så långt allt väl. I min ssi-fil header har jag ett javascriptbaserat thumbnailscript som fungerar utmärkt så länge dokumenten ligger i roten

Nu när rensar jag i de andra mapparna så laddas iofs hela sidan med bilder, ssi-filer osv som de ska, men javascriptet med mina thumbnail, där html-koden ligger i filen header, samt scriptet i <head> på varje sida följer inte med.

Jag har koden som den ska i varje dokument, och eftersom jag använder virtual så borde även javascriptet följa med den filen eftersom allt det andra är som det ska. Nu gör det inte det och jag undrar hur jag ska lösa detta.

Tack på förhand :)

mvh/Lena

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Hur har du skrivit sökvägen till javascriptfilen då? Den sökvägen måste ju också utgå ifrån roten, om webbläsaren ska hitta rätt.

kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg

type scriptet ligger i varje dokument (head) själva thumbnailscriptet ligger infogat i filen header som är en virtual includefil. Jag använder ingen extern js.fil som jag länkar till i detta fall.

Men om nu filen header fungerar som en virtual file borde inte javascriptet då också följa med eftersom det finns i den filen?

I annat fall måste jag ju behöva skriva om javascriptet för varje dokument som inte ligger i roten...

Jag har aldrig behövt göra det tidigare, har även ett annat javascript som följer med automatiskt bara man lägger in type koden på indexsidan och sedan scriptet på varje dokument.

Berätta gärna mer hur jag kan göra :)

/red, det slog mig, jag HAR en js-fil, men det vete sjutton om den också ska vara med. Måste genast kolla.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Om sidan javascriptet ligger i inkluderas, så inkluderas även javascriptet. Kolla i sidans källa.

Antagligen är det några andra sökvägar som skiljer?

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)