JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Jag har några checkboxar men samma namn men olika värden (ärdena är IDn från en databas). För att hämta värdena för de ikryssade boxaran gjorde jag så här:
idn=replace(Request.form("sort"),","," or sortimentid =")
set sortiment = conn.execute("SELECT * FROM dbo.sortiment where sortimentid ="&idn)
Allt detta fungerade perfekt ända till jag var tvungen att använda ASPupLoad, då försökte jag med:
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
idn=replace(Upload.form("sort"),","," or sortimentid =")
set sortiment = conn.execute("SELECT * FROM dbo.sortiment where sortimentid ="&idn)
Då hämtar den bara den första ikryssade boxens värde. Går det att lösa, jag antar att ASPupLoad inte stödjer denna funktion.
------------------
ja©ob
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg .
[Redigerat av LarsG den 29 nov 2001]
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Ok mend et fungerar inte ändå, något annat tips.
------------------
ja©ob
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det verkar saknas en del i AspUpload, så du får nog skapa din sammasatta sträng genon att loopa igenom form-collection:en
for each item in Upload.form
if item.name="sort" then idn="," & item.value & idn
next
if idn<>"" then
set sortiment = conn.execute("SELECT * FROM dbo.sortiment where sortimentid in("&idn & ")")
end if
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near ','.
får jag som felmess då
------------------
ja©ob
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Jag provade med
if item.name="sort" then
If idn="" then idn= item.value &"," & idn
If idn<>"" then idn="," & item.value & idn
End If
next
if idn<>"" then
set sortiment = conn.execute("SELECT * FROM dbo.sortiment where sortimentid in("&idn & ")")
end if
men det blev samma fel
------------------
ja©ob
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg idn = ""
if item.name="sort" then
if idn <> "" then
idn = idn & ","
end if
idn = idn & item.value
end if
next
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum