Hejsan.
Försöker göra en typ <div> ruta, där man kan skriva text i till användaren. Men, man ska även kunna ändra bakgrundsfärg, ramfärg och hur bredd den ska vara.
Jag har kommit så långt som till bredden, och det jag fått ihop just nu är så det bara kan innehålla upp till 3 tal, och det är så jag vill ha det, men jag vill även att det ska vara en gränns på hur högt värdet är, att man får ha minst 1, och högst 400.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Nedan är den kod jag har just nu, som fungerar.
<%
Function nCode(text)
With New RegExp
.Global=True
.IgnoreCase=True
text = server.HTMLEncode(text)
text = Replace(text,vbCrLf,"<br>")
.Pattern="\< *cube *color *="([#a-zA-Z_0-9]*?)" *bcolor *="([#a-zA-Z_0-9]*?)" *width *="(\d{1,3})\">(.*?)</cube>"
text = .Replace(text,"<div class=""cube"" style=""background-color:$1; border:1px solid $2; width:$3"">$4</div>")
End With
nCode = text
End Function
%>
Edit:
Såg nu, och säger det till er. Notera att " vid ([#a-zA-Z_0-9]*?) etc. är & quot; (utan mellanslag mellan & och q).
Men wbf tycks flumma med det...
Ingen som kan leda mig på rätt spår i alla fall? Känns som att det i alla fall borde finnas någon som kunde säga till mig vad jag borde göra. Inte ge mig en kod som ska fixa det åt mig.. >.>
Men jag får felmeddelandet Oväntad kvantifierare på raden under då.
text = .Replace(text,"<div class=""cube"" style=""background-color:$1;border:1px solid $2;width:$3"">$4</div>")
Gaahh.. jag gillar inte när man känner sig som en äkta n00b, om ett år kommer jag väll att virra med huvudet åt denna tråden. Men i vilket fall som helst, är jag väldigt tacksam för hjälpen jag får!
Jo, misstänkt nästan att det inte skulle fungera så bra från början ;)
Du kan inte göra en kontroll efteråt ifall det finns något width="" som är över 400, och i så fall byta ut dem? Alltså ditt RegExp först, och efter det söker du igen efter width som är större än 400 och ändrar det till max 400?
Jo, misstänkt nästan att det inte skulle fungera så bra från början ;)
Du kan inte göra en kontroll efteråt ifall det finns något width="" som är över 400, och i så fall byta ut dem? Alltså ditt RegExp först, och efter det söker du igen efter width som är större än 400 och ändrar det till max 400?
Jo, det går nog att försöka söka igenom på det sättet, med objMatches, men den funktionen används redan till en kod som söker igenom efter länkar och kortar ner dem, så dom inte "drar ut" table'n.
Men å andra sidan, om jag skulle skippa den koden, vet jag inte riktigt hur jag ska göra, då den konvarterar de den hittar till en variabel, och det är inte lätt att söka i variablar utan regexp... eller det kanske går att söka med regexp i en regexp kod?
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e