clownMedlem sedan juni 2000126 inlägg Hej,
vi har en site idag där man kan logga in och där man skall kunna logga ut.
När man loggar ut så gör jag en session.abandon men om man i samma browser, efter man har loggat ut, trycker på logga in igen, så dyker det inte upp någon "Fyll i nt-konto" ruta utan man blir inloggad som den senaste personen som precis hade loggat ut (på samma dtor och i samma browser window, asså...)
Login filen har basic authentication satt i IIS:en så det borde ju dyka upp en "Fyll i nt-konto" ruta...
Men hur gör man så att browsern glömmer bort vem det var som loggade in senast på login-filen (på samma dtor och i samma browser window, asså...)?
tack på föhand!
------------------
Jonas Florin
-Din gycklare i vardagen-
clownMedlem sedan juni 2000126 inlägg Hittade detta i microsoft kb: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q248/1/87.ASP
detta innebär att jag måste göra en dll för att kunna sätta en den personen som surfar på sidan skall ändras från dennes vanliga nt-logon tillbaka till IUSR_xxxxx ???
Eller har någon annan något förslag på hur man kan göra?
------------------
Jonas Florin
-Din gycklare i vardagen-
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Permission Checker, en standardkomponent (finns installerad från början from. iis4). Där kan du känna av behörigheter o.dyl.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
[Redigerat av Toonster den 28 nov 2001]