Jag vill skapa en automatisk påminnelse till mina medlemmar via mail. Jag har sökt på forumet och förstått att det bara går att lösa via att trigga en asp fil via Shemaläggaren. Nu sklle jag vilja veta om ngn har en bättre lösning eller om det är ngn som vet hur jag ska göra i Shemaläggaren för att få det att fungera?
Jag har försökt att starta min asp fil men den öppnas bara i min editor, hur kan man skicka med den när man öppnar explorer?
Tacksam för hjälp.
------------------
//
Kick yer boots off and come on in
//
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Lägg den på servern och anropa explorer att gå till den sidan ? går inte det
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Hur kan jag skicka med det till explorer via anrop till explorer.exe ?
------------------
//
Kick yer boots off and come on in
//
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Du har flera alternativ, om sidan ligger på ett webbhotell:
Skapa en adminsida, där du skälj triggar påminnelser, tex. med en WAP telefon (enklare än du tror)
Skapa en applikationsvariabel, och på en av sidorna som besöks kan du lägga in en kontroll när den variabeln sattes, och i så fall kör du ett script (måste dock köras utan att besökarna märker detta)
Ett program/komponent på servern. Detta beror helt på administratören till webbservern.
Se detta som några tips, det finns fler saker tex. om man kör MS-SQL
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no