Hej Nån som vet var jag kan få tag i script eller liknande som jag kan använda för att lösenords skydda vissa html sidor att bara jag kan bestämma vilka som skall ha tillträde samt att de loggar in med deras login och lösenord som en medlems sida fast bara för cirka 20 html sidor vore bra om det fanns med en script där besökaren får sitt lösenord via email när han har glömt den. En till sak jag skulle vilja ha är gömma visa källa funktionen i sidorna så att ingen kan höger klicka och kopiera .
Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig med dessa 2 problem kanske ni kan ge mig länkar elller liknande. Vore bäst om medlems skripten var krypterad i 128bits.
Kolla med ditt webhotell om de kan lösenordsskydda en katalog som du kan lägga de filer som du vill ha säkra. Kolla sedan om de kan erbjuda dig SSL (https://mindoman.se), enda sättet för bra kryptering.
Annars, sök här på forumet så ska du se att det finns "miljooooner" tips på hur man gör medlemssidor som kräver inlogg .... fast, då måste du kunna köra ASP eller något annat scriptspråk på servern alltså inga .htm, .shtm etc sidor.
Sedan det där med att gömma visa källa kan du inte göra om du inte har viss programvara som kostar någonstans runt 50 000 och då behöver varje användare godkänna att din webbplats skickar med lite saker för att kunna åstadkomma detta. OCH, denna typ av programvara kör även med att du får betala en viss summa, ett par ören eller liknande, för varje besök/sida som laddas från din webbplats. Annars ... kan du inte "gömma" din källa för den kan man komma åt på hur många sätt som helst.
cya,
PatrikB
------------------
'## -- second place is the first looser -- ##'
Sedan det där med att gömma visa källa kan du inte göra om du inte har viss programvara som kostar någonstans runt 50 000 och då behöver varje användare godkänna att din webbplats skickar med lite saker för att kunna åstadkomma detta.
Får jag fråga hur det skulle gå till?
För att en webbläsare skall kunna visa en sida måste väl sidan kunna läsas, och därmed måste sidan/koden skickas till klienten, och därmed måste det vara möjligt att titta på koden.
Har du länkar till sidor där man kan se hur det fungerar, isåfall?
Söker du på login här i forumet eller kollar i wF-script hittar du loginscript. Sedan emailfunktionen, vilken mail-komponent använder du?
En till sak jag skulle vilja ha är gömma visa källa funktionen i sidorna så att ingen kan höger klicka och kopiera .
En otroligt onödig funktion. Vill man så kommer man alltid åt den "statiska" koden, dvs den som inte exekveras på servern. Dessutom är de scipten som oftast är skriva i javascript busenkla att sätta ur spel.
mvh Jörgen :)
------------------
Varför bråka när man kan kramas?
Det finns produkter som gör att en, till synes helt vanlig, HTML-sida inte kan visas utan att man har en speciell plug-in, och såväl kod som bilder krypteras till iogenkännlighet. De gör också sitt bästa för att stänga av skärmdumpsfunktionerna.
Hej o tack för era svar det är så att jag använder webhotell från www.loopia.se företags paketet som kör med winNT och Jmail.
Har ni nån länk ni kan ge mig för en inlogning funktion skulle jag vara tacksam alltså att det ser ut på följande sätt för varje medlem http://www.minhemsida.com/members/