Tjenare!
Sparar datumet med
Datum = now()
Sen ska den sparas i databasen.. MySQL hos B-one..
sql = "INSERT INTO nyheter(strRubrik,strNyhet,strDatum) VALUES('"& Rubrik &"','"& Nyhet &"',#& Datum &#)"
Men de sparas inget datum alls.. Formatet är Datetime...
AampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg sql = "INSERT INTO nyheter(strRubrik,strNyhet,strDatum) VALUES('"& Rubrik &"','"& Nyhet &"','"& Datum &"')"
Allt funkade när jag ändrade formatet i databasen till text :S
Nu äre de såhär att datumet blir i fel format..
När jag lägger in
Session.LCID = 1035
så får jag detta fel...
The specified LCID is not available.
AampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Du ska inte använda # runt datum när du anropar till en MySQL-databas. Då är det apostrofer som gäller precis som vanlig 'text'.
Ändra tillbaka till datatypen datetime, om du inte redan gjort det.
Alltså, när jag ändrar den till datetime så sparas datumet som 0000-00-00 och sådär.
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Använd de funktioner som finns i SQL
sql = "INSERT INTO nyheter(strRubrik,strNyhet,strDatum) VALUES('"& Rubrik &"','"& Nyhet & "',localtimestamp)"
CConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg eller så kör du cdate(datum) löste iaf problemet för min del när jag gjorde en liknande sak
GGuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Det är LCID 1053 som är svenska, inte 1035.
Ifall du har ett format på datumet som databasen inte förstår så lagrar den noll istället. Ifall du har svenskt format, som följer standarden ISO 8601, så förstår databasen garanterat datumet.