webForumDet fria alternativet

Nu har jag hållit på i 2 timmar o nu får det vara nog.

ASP

23 svar · 285 visningar · startad av limpon · sida 2 av 2

Frågan, av limpon

Jag har problem med INSERT!. Jag har ingen aning om vad det är för fel heller.. Jag får object required '1' hela tiden också. Kan nån säga lite snabbt vad jag har gjort för fel, så lovar jag o vara snäll resten av året :). forum = request.form("forum") sponsorer = request.form("sponsorer") skadefronten = request.form("skadefronten") pengar = request.form("ekonomi") poang = request.form("poang") r

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Nej, det spelar ingen roll. Båda sätten är OK.

------------------
You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind

Medlem sedan sep. 2001175 inlägg

Jag har fått till det nu, ni kommer inte tro mig då ni får höra hur jag löste det.

jag bytte.

Set Databas = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Databas.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("../../database/database.mdb")

till..

Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("../../database/database.mdb")

Hur kan det går gå ihop som? Och varför var det just den sidan som det felade på och itne dom andra som ligger i samma katalog och har exakt samma databas connection ?.

Världen är allt bra underlig =)

------------------
//Limpon

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det handlar bara vad du döpt ditt objekt till, och vad du använder för namn att använda sedan på sidan, inget annat...

------------------
Doesn't 'expecting the unexpected' make the unexpected expected?
webeye.nu

Medlem sedan sep. 2001175 inlägg

Jo jag vet det som gör det hela lite lustigt. Jag var ju inriktad på sql satsen eftersom den var så lång. Men ftp utrymmet jag har på min isp´s server är inte den bästa heller dock.

------------------
//Limpon

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)