EEclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag har en lista med förbjudna ord. Hur kollar jag en viss text mot den listan? Jag vet att detta diskuterats tidigare men jag har inte engagerat mig så mycket i de trådarna då jag aldrig trodde jag skulle behöva pyssla med censur!
MmrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Hur är listan uppbyggd? I en databas, i en fil, i excell? Hur stor är listan 50 ord, 100 000 000 ord?
Hur ofta skall du kontrollera texter mot listan, vid varje sidvisning, en gång per dag? När en text uppdateras?
EEclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Det är en överskådlig lista! Jag gör listan själv. Det är inte så noga om det är db eller textfil... eller lokal variabel. Det är vilket som.
Det är inte hundra miljoner ord! :-) Så grov censur hade jag inte tänkt mig... Det skulle täcka in alla världens språk!
Nej, listan är främst den lista som Google har med perversa uttryck som gör att deras annons system inte visas. Jag tror det är en lista på kanske 100 ord, som max.
Det är främst manligt och kvinnligt könsorgan samt att älska fast med ett mer handfast ordalag. Dessutom grammatiska varianter av dessa ord.
Personligen är jag ingen förespråkare av censur. Där av mitt tidigare ointresse för dessa trådar.
MmrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Hur är sidan uppbyggd idag? Är det besökares kommentarer du skall censurera?
Censurera texten när du sparar den, det tar väl minst prestanda.
Troligen kan du få hjälp med ett regexp av någon kunnig här för att ta bort ord som inte får vara med.
EEclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=413757
Hittade denna tråden!
Jag tror den är åt det hållet... Jag har hackat ihop ett filter men det är inte effektivt nog.
Det är inte innehållet på sidan som ska censureras. Det är metataggarna.
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jag tycker att du gör rätt i att censurera, jag blir så förbannad ibland när det står massa könsord var man än surfar runt, vad man söker på, var man går. BORT MED DE! Heja Eclipse :e