webForumDet fria alternativet

Confirm-ruta med valfri text i knappar

ASP

1 svar · 205 visningar · startad av bwcMikke

Medlem sedan okt. 2004159 inlägg
Frågan#1

Jag har i min ASP-sida lagt in en window.confirm för att ta emot svar från användaren.
Koden fortsätter senare på olika sätt beroende på vad användaren klickar på.

Nu är det så att standardtexten i confirm-boxen "OK/Avbryt" inte funkar, jag vill ha ex "Ja/Nej" i stället.
Jag gjorde en egen confirm-box som en asp-sida och öppnar med en javascript window.open.

Nu till problemet: ASP-koden går ju vidare medans pop-upen laddas. En window.confirm gör ju så att koden stannar upp och avvaktar svar innan den exekveras vidare.

Någon som kan hjälpa till ?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Du får helt enkelt göra så att du delar upp koden.
Sida 1: Kör den kod som ska köras innan popupen visas, avsluta med att visa popupen.
Sida 2: Resten av koden, som skall köras då man klickat på ex. "Ja". Popupen laddar sidan i huvudfönstret.

Och; ASP-koden körs vidare även om du har en javascript-confirm() uppe. Servern har ingen aning om vad som händer hos klienten, utan kör ASP-koden, och skickar resultatet till browsern. Så, även om du skulle köra med confirm() så körs all asp-kod på sidan.

(Edit: Sida 1 och sida 2 kan givetvis vara samma asp-sida, om du med if-satser styr vad som ska köras i det ena resp. andra fallet. Använd i så fall ex. querystrings för att bestämma vad som ska utföras.)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)