webForumDet fria alternativet

Allt visas ej, HJÄLP!

ASP

3 svar · 276 visningar · startad av amatören

Medlem sedan maj 20052 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag är en ASP-nybörjare som har försökt göra en nyhetssida (en sida där nyheten skrivs in och kan redigeras, och en där nyheten visas). Mitt problem är att där nyheten skall visas så kommer inte hela texten upp. Jag har sett att hela meddelandet lagras i databasen men allt visas ändå inte. Jag testade att fylla en text med bara 1:or och märkte att det max gick in 4096 stycken.. När jag lägger in mina "jättetexter" så räcker det inte till. På sidan där jag redigerar texterna är det förövrigt samma problem så hela texterna visas inte där heller.

Här nedan är koden som jag använder för att visa nyheterna ("Text" är den som visar själva texten och som strular):

<!-- START NYHET --------------->
<table width="483" cellspacing="0" border="1">
<tr>
<td background="saker/nws.gif">
		<a name="<% =RecSet("ID") %>"><font color="#000000"><% =RecSet("Datum") %></font></a><font color="#000000"><br><b><% =RecSet("Titel") %></b></font>
</td></tr>
<tr><td bgcolor="#cccccc">
 		<font color="#000000"><% =RecSet("Text") %></font>
</td></tr><tr><td bgcolor="#999999" align="right"><font color="#000000"><i>Text: <% =RecSet("Namn")%></i></font></td></tr></table>
<hr size="4" width="483" align="left" color="#000000">
<!-- SLUT NYHET --------------->

Här nedan är koden som jag använder för att redigera nyheterna ("Text" är den som visar själva texten och som strular):

<Form method="POST" action="nyheter.asp?open=yes&alt=taemot2">
	<input type="hidden" name="AD" value="<% =Request.QueryString("ID") %>">
	<table>
	<tr><td>Namn:</td><td><input type="text" size="30" name="namn" value="<% =RecSet("Namn")%>"></td></tr>
	<tr><td>Titel:</td><td><input type="text" size="30" name="titel" value="<% =RecSet("Titel")%>"></td></tr>
	<tr><td colspan="2">Text:</td></tr><tr><td colspan="2"><textarea cols="50" rows="15" name="text" size="45"><%=RecSet("Text")%> </textarea></td></tr>
	<tr><td colspan="2"><input type="submit" value="Uppdatera!"></td></tr></table>

</Form>

Finns det någon som vet vad det är för fel på min kod eller om man kan infoga nyheterna på något annat sätt så allt visas? Jag uppskattar all hjälp jag kan få!

//MVH Amatören :(

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

vad är "text" för typ? PM eller?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Och vad använder du för typ av databas?

Medlem sedan maj 20052 inlägg

Texttypen är satt som PM och det är en accessdatabas.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)