webForumDet fria alternativet

Egenskaper för en div med RegExp.

ASP

3 svar · 235 visningar · startad av Frezze

Medlem sedan apr. 2004114 inlägg
Frågan#1

Hejsan.
Har försökt tänka mig olika sätt jag kan lösa mitt problem på, men jag kommer inte på något.
Det är så att jag ska använda mig av en såkallad egen kod, som då vid användning, ska man kunna ändra bakgrunden, ramen och bredden på diven, och jag vet hur man ska göra annars för att få det att fungera, men nu är det så att jag vill kolla så att back endast innehåller siffror och bokstäver (HEX code) samma med ram, och width, endast siffror och ett värde mellan typ, 20 och 100.
Men, vad koden just nu gör, är att den lägger det den hämtat ut, som matchar, och så läggs det i en variabel alltihop för att man ska kunna arbeta med det. Men nu är det så att inte vet något bra sätt att leta i variabeln, på dom värdena, förutom med regexp., men regexp i en regexp kod går väll bara inte?

Och till andra fråga, hur gör jag för att köra flera objMatches för att söka efter olika saker, som här då, så den inte bara söker efter cube, eller måste jag göra fler funktioner?

Kod-dummy:

Function Cube(text)
Set regExp = New regexp
regExp.Global = true
regExp.IgnoreCase = true
text = server.HTMLEncode(text)
text = Replace(text,vbCrLf,"<br>")
RegExp.Pattern="\&lt; *cube *back *=(.*?) *border *=(.*?) *width *=(.*?)\&gt;(.*?)\&lt;/cube&gt;"
Set objMatches=regExp.Execute(text)
Set regExp = Nothing

strResult=""
lngPos=1
For each objMatch in objMatches
   If objMatch.FirstIndex>lngPos Then
      strResult=strResult & Mid(text, lngPos, objMatch.FirstIndex-lngPos+1)
   End If
   strFound=objMatch

'Arbeta med strFound

strResult=strResult & strFound
   lngPos=objMatch.FirstIndex+objMatch.Length+1
Next
strResult=strResult & Mid(text, lngPos)

Cube = strResult
End Function

Har sett andra göra detta, så jag "bumpar" lite nu.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

När du ändå håller på och bumpar, redigera in [kod]-taggar också, så koden går att läsa lite bättre.

@nders skrev:

När du ändå håller på och bumpar, redigera in [kod]-taggar också, så koden går att läsa lite bättre.

Haha, jag glömmer alltid det, tack för påminelsen, fixat nu ;)

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)