Jag har vid två tidigare tillfällen försökt att få hjälp med de problem jag haft med användandet av FileSystemObject. Varje gång jag försöker utföra någonting som t.ex. att skapa en mapp eller lista alla filer i en mapp etc. vägrar browsern (eller servern?).
Nu har det gått så långt att jag funderar på att gå tillbaka till Windows 2000 från mitt nuvarande XP, men innan jag går igenom ett OS-byte och tvingas installera om alla program tänkte jag försöka gå till botten med detta en sista gång. Jag vet i och för sig inte om OS-bytet kommer att lösa problemet, men jag måste testa något för jag måste kunna köra FSO lokalt.
Jag vet som sagt inte alls vad felet kan bero på eftersom jag aldrig fått se en skymt av ett felmeddelande. Browsern bara laddar och laddar utan att bli klar. Jag tvingas avbryta genom att trycka på ”stop” och efter detta går servern väldigt trögt. Kodningsfel har jag lyckats utesluta genom att testa flertalet exempel-koder både lokalt och på mitt webhotell. På webhotellets server fungerar det utan problem, men jag orkar inte sitta och laborera mot en server. Att det handlar om s.k. ”permissions” är högst osannolikt då jag satt alla permissions till read, write, execute etc. (allt som går att kryssa i) både i utforskaren och i IIS-administrationen.
Om ingen kan hjälpa mig så kanske någon åtminstone kan ge ett förslag på var jag bör vända mig. För att hänga med i plugget måste jag helt enkelt kunna öva på FSO lokalt hemma.
Att det handlar om s.k. ”permissions” är högst osannolikt då jag satt alla permissions till read, write, execute etc.
Nu har jag ingen erfarenhet av XP, men i tidigare versioner av OS/IIS, så händer det att otillräckliga rättigheter skapar problem liknande de du har. Har du i utforskaren lagt till IUSR_datornamn och fullständiga rättigheter för den användaren? Jag är osäker på om den användaren ingår i gruppen everyone. :OO
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
Jag hittade två konton som kanske bör finnas i listan, men inte redan fanns där; ett kallat "Internet Guest Account", och ett annat kallat "Everyone". Jag har nu lagt till dem och gett dem fullständiga rättigheter, men det verkar inte som om det gjorde någon skillnad.
Nu sitter jag med IIS 5.0 i Windows 2000 och allt fungerar perfekt. Det kommer troligtvis att dröja länge innan jag ger mig på XP igen. Tack för all hjälp.
Som du kanske förstår var det mest för att felsöka jag gjorde så. Jag använder bara min IIS lokalt i alla fall så det hade inte varit några problem med säkerhet.
Jag snubblade precis över en sida som eventuellt kan förklara problemen jag hade med FSO. Och då tänkte jag att jag borde lägga in det i tråden i fall någon som får samma problem söker här på wF.