webForumDet fria alternativet

Hjälp med upplägg

ASP

7 svar · 209 visningar · startad av Boorg

Medlem sedan okt. 2004409 inlägg
Frågan#1

Skall ha ett script som gör en *.html sida med olika data som hämtas från en db och görs om till text lr bild eller vad som är angivet.

Men vet inte riktigt hur jag skall kunna göra det andvändar vänligt. så att vem som hellst som inte kan html skall kunna t.ex skriva en nyhet.

Någon som vet om det finns något linkande script som man kan kolla på o se hur det funkar.

Mvh Jesper

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Är det ett CM-system du menar? DU får nog förklara lite bättre.

Jag vet inte riktigt vad det heter men...
Jag kan tänka mig att aftonbladet andvänder ungf ett sådant system.

Att man genom att designa, ungf som man göra här i forumet när man skriver ett medelande. med fet stil osv. Och när man är klar genererar den en html sida med infot som man skrev in.
Vet att jag är luddig.. men hoppas ni förstår

Medlem sedan jan. 2004128 inlägg

Du söker efter ett WYSIWYG-script skulle jag tro.

SprayMaphia skrev:

Du söker efter ett WYSIWYG-script skulle jag tro.

Hmm okej. vart hittar man info om sådant då? har sökt både här på forumet och på google. men hittade inget om något webbasrat WYSIWYG.

Det som är huvudtanken med detta är att det ska gå snabbt o läsa och administrera. Och att andvändaren snabbt kan lägga till en ny undersida i menyn.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Boorg skrev:

Hmm okej. vart hittar man info om sådant då? har sökt både här på forumet och på google. men hittade inget om något webbasrat WYSIWYG.

Det som är huvudtanken med detta är att det ska gå snabbt o läsa och administrera. Och att andvändaren snabbt kan lägga till en ny undersida i menyn.

Du kan inte ha sökt speciellt bra :l

http://www.google.se/search?hl=sv&q=WYSIWYG+online&meta=
http://www.webforum.nu/search.php?s=&action=showresults&searchid=757073&sortby=lastpost&sortorder=descending

Såant hittade jag.. men det var inte riktigt det jag sökte.
Någon som vet ungf hur aftonbladets sida fungerar...

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Om du undrar exakt hur Aftonbladet fungerar får du troligen inget svar.
Undrar du ungefär hur det fungerar, får du de svar du fått, där Poffe tipsar om utmärkta länkar.

Eftersom du nämner wF som exempel är det svårt att inte förstå att du inte vill ha reda på var man hittar WYSIWYG-editorer, eftersom wF använder en sådan.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)