Vi letar efter en bildkomponent som uppfyller dessa kraven.
- Ska kunna användas i en Sessionlös miljö. Alltså inte bara från vanliga ASP-sidor.
- Ska klara av att skala om JPEG och GIF och gärna BMP och andra format.
- Stor fördel också om den klarar av animerade och transparenta giffar.
- Bör kunna konvertera mellan olika format.
Om någon kan komma med tips om komponenter som uppfyller de här kraven, eller åtminstone de viktigaste av dem så skulle jag bli väldigt glad! :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Photoshop :e
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Jag vill gärna ha seriösa svar kan jag ju tillägga...
------------------
/Erik
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg har du kollat på www.asp101.com s komponent lista
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Nej, jag rotar runt på www.aspin.com . Men jag får väl ta en titt där också. Det är bara det att det är svårt att se där vad de stöder, om de funkar i en sessionlös miljö och om de funkar för transparenta och animerade giffar. Därför jag frågar här...
------------------
/Erik
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Ska kunna användas i en Sessionlös miljö. Alltså inte bara från vanliga ASP-sidor.
Som ren info så har detta inte med Sessions att göra, utan om huruvida komponenten importerar ASP-objekten (dvs. även Response, Request m.fl.)
Err, okej...
Men problemet hade i alla fall med att vi stängde av den vanliga sessionhanteringen för att använda en annan. Då fungerade inte vår nuvarande komponent.
Sen var den lite dålig på så sett att den inte gick att ha som ett schemalagt program körs på natten...
------------------
/Erik
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Jag skulle också behöva något liknande. Men jag undrar om det finns något litet program som man kan köra på servern som exempelvis en gång varje kvart omformaterar ett antal bilder som finns i en katalog?
------------------
Jag vill inte ha någon signatur.
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Det finns ett antal komponenter bla. på aspin, fast de är inte gratis. De flesta är dock 30 dagars testversioner.
Rent allmänt när det gäller bilder och programmering, så är leadtools störst www.leadtools.com lite osäker på om dom har ASP komponenter...
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
Att det kostar lite är inget problem. Bara det inte är mer än typ 5000 kr...
Jag hittade en som funkade ganska bra och som heter ImageGlue.
Enda problemet är att den inte klarar av transparenta och animerade giffar. Annars så är det bra och smidig att jobba med.
------------------
/Erik