webForumDet fria alternativet

Refresh content

2 svar · 243 visningar · startad av Steveking

StevekingMedlem sedan aug. 2001150 inlägg

Haja!
Såhär ligger det till.
Jag har en sitemap och en massa underrubriker. Man kan gå in på en underrubrik och läsa innehållet sen trycka på en redigerings knapp och redigera texten. Sen kommer man till en sida som bekräftar att man har redigerat innehållet och på sidan finns en länk "Tryck här för att komma tillbaka"

Som är länkad tillbaka 2steg så man kommer tillbaka till texten man redigerade

javascript:history.go(-2);

Nu är probbet att man inte ser det man redigerat när man trycker på tillbaka knappen. Jag skulle behöva nån kod som refreshar sidan efter en sekund men bara en gång. Så man slipper trycka på uppdatera knappen.

------------------
Mvh :)

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Varför inte lägga in en länk till sidan istället, så slipper du dra in en massa JavaScript i det hela.

Förresten har det här inte med ASP att göra så jag förstår inte varför du postade här, men jag var snäll nog att svara ändå :e ;)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --

g33kMedlem sedan okt. 200116 inlägg

Som SPiN säger är dett egentligen ingen ASP-relaterad fråga men men.

Använd hellre en länk tillbaka till sidan istället för javascript:history.go(-2) och sätt gärna följande kod ovanför <html> taggen på den sidan man skall komma till.

<%
Response.Buffer = True
Response.ExpiresAbsolute = Now() - 1
Response.Expires = 0
Response.CacheControl = "no-cache"
%>

Denna kod gör att sidan inte cachas och därför kommer alltid sidan att visa den senaste informationen.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

------------------
I am not 3vil, I am r00t

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)