vet inte om jag har fått en bugg i hjärnan men hur tusan gör man detta:
jag behöver sätta ihop formulärsfälten till en array, men om användaren skriver ett komma-tecken i textfältet så blir ju arrayen för lång!
hur undviker man detta? måste jag ha unika namn på fälten eller går det att lösa ändå?
<%
arr = split(request.form("namnet"), ",")
for i = 0 to ubound(arr)
...
next
%>
<input name="namnet" type="checkbox" value="1">
<input name="namnet" type="text" value="">
Visst, men med min metod kan han plocka ut alla formulärfält.
Vill han man göra något speciellt med ett textfält så kan man plocka ut det med en if-sats.
Vill han man göra något speciellt med ett textfält så kan man plocka ut det med en if-sats.
Ifall alla fälten heter samma sak så innehåller Request.Form bara en post, då är han ju knappast hjälpt av din metod...
tack för era tips boys!
problemet var ju som sagt att koden innehåller både checkboxar och textfält med samma namn.
efter en massa testning fram å tillbaka så slutade det med att jag satte unika namn på fälten ändå.
Det är ju förjäkligt att tomma checkboxar inte kan skicka med ett dolt värde på nått vis.
Ifall alla fälten heter samma sak så innehåller Request.Form bara en post, då är han ju knappast hjälpt av din metod...
Nej om alla fält heter samma sak är det ju klart att det inte spelar någon roll. Jag trodde att det bara var uppsättningen med textfält.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849