webForumDet fria alternativet

Flash eller JavaScript + ASP?

2 svar · 235 visningar · startad av Troll

TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg

Hejsan!

Nu har jag ett problem som egentligen är två och det ena passar kanske inte in här men det vore uppskattat om man även kunde få hälp med det andra.

Till Problemet...

Jag tänkte försöka knåpa ihop en preloader med progress bar till ett galleri som kommer att skrivas i ASP, nu är då frågan, vad ska jag göra preloadern med egentligen för att det ska fungera smidigast med koden? Flash, javaScript, DHTML eller vad?

Det andra pronblemet har med själva preloadern att göra... Progress baren ska visa [tex]: 0/450kb och sedan skriva ut hur mycket av bilden som är laddas istället för '0'. Ja ni fattar, en ganska vanlig laddare helt enkelt. Hur bör jag göra detta?

Så om man lägger ihop detta så har ni mitt problem, hur och vad ska jag använda för att lösa detta på det smidigaste sättet?

Ja, jag har sökt i forumen här på webforum men inte hittat det jag behöver så jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

//Troll

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Du kan använda ASP för att driva flash-applikationer. Sök vidare för mer info... ;)

Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Google brukar ju kunna hjälpa till ibland http://www.google.se/search?hl=sv&q=progress+bar+asp+flash&btnG=Google-sökning&meta=.
Det är nog en bra början ivarjefall.

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.16f3d68c
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)