Jag har problem med en Split.
Jag har en textruta i ett formulär, som fylls med e-post adresser från databasen, semi-kolon separerat. Det blir lite drygt 11000 stycken.
Sen kör jag arrMail = Split(Request.Form("txtRecip"),";")
Detta fungerar jättebra på ett begränsat antal adresser (några tusen) men nu när jag ska köra det på 11312 mail blir det fel, och jag undrar om det beror på att det blir en för stor vektor, eller om det är något annat som är fel.
Någon som vet?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Det är med största sannorlighet formulärets(txtRecip) begränsning. Minns inte riktigt hur mycket ett textfält klarar. Sök lite.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Fråga: varför hämta adresser ifrån databas och lägga i ett formulärfält som du sedan postar ifrån?
Varför inte mångla ut dem direkt ifrån databasen?
Japp, hittade på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN;q273482
SYMPTOMS
When you post a large form field in Microsoft Internet Information Services 5.0, you may receive the following error message:
Error Type:
Request object, ASP 0107 (0x80004005)
The data being processed is over the allowed limit.
When you post a large form field in Microsoft Internet Information Server 4.0, you may receive the following error message:
Request object error 'ASP 0107 : 80004005'
Stack Overflow
/projectname/page.asp, line XX
The data being processed is over the allowed limit.
CAUSE
The size limit of each form field that is retrieved in the Request object is 102,399 bytes. The error occurs when you exceed this limit.
Ja det skulle vara ett alternativ, vet faktiskt inte varför det fungerar så här. Just nu är det iallafall praktiskt för att jag kan göra urvalet (kan välja via ett formulär olika urval) och se hur många det blir, sen ändra och bara skicka till mig i sista skedet.
Anledningen till att det är gjort så här vet jag inte, för jag har tagit över underhåll och utveckling av sidan. Planen är att bygga om alltihop.