webForumDet fria alternativet

SMTP server för att skicka brev via asp

ASP

5 svar · 305 visningar · startad av mattiasnordin

Medlem sedan maj 20012 080 inlägg
Frågan#1

Hej hopp. Hur gör man för att skicka email via ett ASP skript.

Jag har sedan länge Persists AspEmail komponenten installerad på min 2003 server.
Men den kräver en extern emailserver. Detta har jag inte installerat (vad jag vet)...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Såvida du inte skall skicka några enorma mängder e-post, så brukar standardanvändande av din ISP's/webbhoster's SMTP-server vara det enda alternativet, såvida du inte sätter upp en egen. Kontakta ditt webbhotell (om du har något) och be om deras SMTP-serveradress. Har du inget webbhotell, utan kanske din server hemma, kontakta din ISP för samma information.

"utan kanske din server hemma"

Japp, så är det. Ska höra med dem. Fungerar dock utmärkt med den inbyggda SMTP servern i windows 2003 server. Den var bara lite för hårt åtskruvad säkerhetsmässigt.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

mattiasnordin skrev:

Fungerar dock utmärkt med den inbyggda SMTP servern i windows 2003 server. Den var bara lite för hårt åtskruvad säkerhetsmässigt.

Se bara till så att du vet hur du skall konfigurera din säkerhet, både inåt och utåt. En mailserver som löper amok eller blir kapad är inget du vill ha på halsen, tro mig.

Jag hoppas på att den är rätt konfigurered. Jag har angivit att enbart mitt ip får skicka smtp.

I övrigt är jag inte någon kung på den komponenten.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)