GikaMedlem sedan maj 200157 inlägg Vet inte om det är här eller i SQL forumet som jag ska skriva...provar här.
Jag har tre tabeller:info_user, anteckningar och kunder.
På en sida visar jag upp projekt och där kan man klicka på projketet så kommer man till en annan sida där man ska kunna se lite mer information om projektet. Jag ska således hämta information ur alla tre tabellerna för att kunna visa projketnamn, kontaktperson, anteckningar o.s.v. Hur löser jag det? Det måste bli något fel när jag hämtar information från föregående sida (id) som ska följa med till den här sidan. För informationen som visas upp är alltid samma, det spelar ingen roll vilket företag jag väljer så visar den alltid upp samma kontaktperson o.s.v.... Förstår ni?
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg visa koden du har skrivit hitills :)
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Hur skickar du ID mellan sidorna ?
Det kanske är enklast om du visar lite kod.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
GikaMedlem sedan maj 200157 inlägg Det här är första sidan, här är länken som skickar iväg till andra sidan. (Om man klickar på Projektnamnet så kommer det upp en ny sida men information om projektet.
<a href="visaallinfo.asp?id=<%=rsSok("id")%>" target="_blank"><%=rsSok("namn")%>
Här har man kommit till sida två och här väljer den allt ur tabell anteckningar som är lika som id från förra sidan
Set rsSok=dbase.Execute("SELECT * FROM anteckningar WHERE k_id LIKE '" & Request.QueryString("id") & "' ")
Nåt sånt här trodde jag skulle funka men icke...jag har nog snurrat till en del.....
Set rsKunder=dbase.Execute("SELECT * FROM kunder INNER JOIN anteckningar ON kunder.id = anteckningar.k_id INNER JOIN info_user ON anteckningar.u_id = info_user.id")
Här är mina tabeller (i stort, har tagit bort lite)
Tabell: Anteckningar
*id
k_id (relation med kunder-id)
u_id (relation med info_user-id)
projektnamn
Tabell: info_user
*id
namn
efternamn
Tabell: kunder
*id
namn
kontaktperson
Jag behöver alltså jämföra id från tabell kunder och info_user med u_id och k_id från tabell anteckningar. Samtidigt som anteckningar id ska hämtas från någonstans....
Jag har snurrat till det så jag vet inte ens själv vad jag gör...