Jag bygger för närvarande en sida med namninsamling.
Vi räknar med minst 5 000 poster på ett år (egentligen vet vi inte, men det kan säkert bli det tredubbla i bästa fall), och val av databas är on.
Jag har aldrig arbetat med ASP + MySQL. Men det är väl bara att sätta sig in i det antar jag. PHP hade väl varit det bästa valet men eftersom jag inte kan ett jota ännu så går det inte.
Access kan jag, men klarar den så pass många poster?
Att bara ha posterna ligga i en databas är väl inget problem för någon databas. När du ska läsa/läggatill/uppdatera mycket ställer det väl lite högre krav.
Läste någonstans att SQL får minst antal fel. De hade tokmatat en SQL-databas med massa kommandon och de påträffade ytters få fel.
Har ingen aning om hur bra Acces fungerar dock.
För 5000 poster kan du använda vilken databs som helst.
Jag håller på att utvecka en grej nu och testar lite olika tekniker. Det jag håller på med kommer innehålla mycket data. På ungefär 10 minuter så lades det in och uppdaterades 36 537 poster i en Access. Inga problem där inte :)
MySQL ger minsta databasen som jag ser det och sen är den enklare att hantera då man inte behöver tanka hem den för ex backup som man måste med access och sen är väl MySQL aningen snabbare än access med antar jag
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e