webForumDet fria alternativet

Integrera javascript i aspkod

4 svar · 455 visningar · startad av costodia

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

Jag har ett javascript jag skulle vilja ha i en asp-loop, men det innebär radbrytningar i koden och då skriker som bekant aspmotorn till.

jag är inte alls bra på asp eller javasript, så jag vet inte hur jag ska göra.

Det är på denna sidan http://www.sveriges.com/kompis/indexage.asp?telefon=18-23 där jag alltså loopar tio annosner per sida, och nu vill jag alltså ha ett javascript efetr varje annons, alltså precis efter <hr>-taggen.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Då skulle man ju vilja se asp-kod och javascriptkod.

Du kan byta radbrytningarna i javascriptkoden mot vbscript-konstanten vbCrLf.

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Iofs går det att lösa med radbrytningar, men frågan är väl egentligen om du behöver lägga in javascriptet efter varje inlägg?

Visa kod, asp samt javascript.

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

aspkod:

Response.write "<tr bgcolor='" & color & "'><td><font face=Verdana size=2><B>" & RStemp("kategori") & "</B><BR><B>Rubrik: </B>"&RStemp("rubrik")&"<BR><B>Annonstext:</B><BR>"&RStemp("annonstext")&"<BR><B>&aring;lder:</B> "&RStemp("telefon")&"<BR><B>E-post: </B><A HREF='mailto:" & RStemp("epost") & "'>" & RStemp("namn") & "</A><BR><B>Intressen:</B> "&RStemp("Intressen")&"<BR><B>Hemort:</B> "&RStemp("hemort")&"<BR><B>Datum: </B>"&RStemp("datum")&"</TD></tr><tr><TD><hr></TD></tr>"

javascriptet:

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-2553809873926149";
google_ad_width = 125;
google_ad_height = 125;
google_ad_format = "125x125_as";
google_ad_channel ="5474166243";
google_color_border = "FFFFFF";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "333333";
google_color_url = "0000CC";
google_color_text = "333333";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Det ska väl fungera att du sätte rdet första javascriptet högt uppe i filen, en gång, samt sen lägger in:

Response.write "<tr bgcolor='" & color & "'><td><font face=Verdana size=2><B>" & RStemp("kategori") & "</B><BR><B>Rubrik: </B>"&RStemp("rubrik")&"<BR><B>Annonstext:</B><BR>"&RStemp("annonstext")&"<BR><B>ålder:</B> "&RStemp("telefon")&"<BR><B>E-post: </B><A HREF='mailto:" & RStemp("epost") & "'>" & RStemp("namn") & "</A><BR><B>Intressen:</B> "&RStemp("Intressen")&"<BR><B>Hemort:</B> "&RStemp("hemort")&"<BR><B>Datum: </B>"&RStemp("datum")&"</TD></tr><tr><TD><hr>" & vbCrLf
Response.write "<script type=""text/javascript""" & vbCrLf
Response.write "	src=""http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"">" & vbCrLf
Response.write "</script>" & vbCrLf
Response.write "</TD></tr>"& vbCrLf
126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)