Jag måste vara trött eller dum i huvudet, felet jag får är att det inte har angetts värde för en eller flera parametrar och jag har ingen sträng i where så det är inga enkelfnuttat som saknas
Jag får med id när jag skriver ut strängen
<%ID = Request.Querystring("pID")
'response.write ID
'response.end
Set kommentarRS=objConn.Execute("SELECT gID, bildID, tillhor, Fran, bild, inlagd, tblUsers_Galleri_kommentar.Kommentar, nytt "&_
"FROM tblUsers_Galleri INNER JOIN tblUsers_Galleri_kommentar ON tblUsers_Galleri.gID = tblUsers_Galleri_kommentar.bildID WHERE bildID=" & ID)%>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Då får du se till att dubbelkolla stavningen på alla tabell- och fältnamn i frågan.
SQL-frågan kommer från access så alla namn är garanterat rätt
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg q = "SELECT gID, bildID, tillhor, Fran, bild, inlagd, tblUsers_Galleri_kommentar.Kommentar, nytt "&_
"FROM tblUsers_Galleri INNER JOIN tblUsers_Galleri_kommentar ON tblUsers_Galleri.gID = tblUsers_Galleri_kommentar.bildID WHERE bildID=" & ID
response.write q
response.end
Testkör frågan i Access. Såvitt jag förstår så kommer Access att prompta för de namn den ej känner igen.
Nu kan jag iaf se rätt bild men kommentaren för en bild hänge med på alla bilder
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
WebbisNet skrev:
Nu kan jag iaf se rätt bild men kommentaren för en bild hänge med på alla bilder
Samma resultat om du testkör frågan i Access?
Exakt hur ser datat ut?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
WebbisNet skrev:
Det verkar väldigt konstigt; du gör väl en utskrift med loop och MoveNext, där även fältet RS("kommentar") ingår?
Nu har jag fått det att fungera när det finns data till bilden, finns det inte fårr jag felmeddelande om
Antingen är BOF eller EOF satt till True, eller så har aktuell post raderats. Den begärda åtgärden kräver en aktuell post.
Brukar ha problem med just den delen :-)
<%If not kommentarRS.EOF Then
Do until kommentarRS.EOF%>
<tr>
<td colspan="2">
<%if kommentarRS("kommentar") <> "" Then%>
<%=replace(kommentarRS("kommentar"),vbCrLf,"<br>")%> <br />
<%End If%>
</td>
</tr>
<%kommentarRS.MoveNext: Loop
Else%>
<%End If%>