Vad ska det vara för sökmotor?
En som söker på filnamn, på filinnehåll, databassökning?
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
9 svar · 418 visningar · startad av voigtann1
Jag tycker att wF Script borde ha någon sorts SÖK Motor kod för det behöver jag.. funderar på hur man ska kunna göra en men fastnar alltid :( har någon en bra sök motor kod som man kan ändra om lätt?
------------------
//voigtan
:: voigtan.org
"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck
Vad ska det vara för sökmotor?
En som söker på filnamn, på filinnehåll, databassökning?
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
jag skulle vilja ha en databas sökning för jag behöver det till en spel sida jag gör man ska typ söka efter Ord i texten, betyg, Spel namn :)
------------------
//voigtan
"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck
kan du fixar detta?
------------------
//voigtan
Fixa det? Ja.
Gratis? Nej.
Däremot är du välkommen att fråga frågor :)
Det är inte svårt att göra dessa sökningar. I din SQL-frågor, använd LIKE och WildCards (%), så är det nästintill löst.
Sök här på forumet efter LIKE, WildCard, sökmotor, osv. Du kommer hitta flera träffar som du kan ta hjälp från.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
men jag har typ ingen start... jag har noll koll hur jag ska börja.. sitter som ett fån här och försöker tänka ut det. men om ingen kan göra en så...
------------------
//voigtan
Jag sökte efter sök motor... EN MASSA svar.. fattar inte varför ingen gör ett wF script för det.....
------------------
//voigtan
Som sagt.. har ingen ideé hur jag ska börja men typ man ska söka såsom här på webForum:
min Databas:
ID - ID för spelnamn
Rubrik - Rubrik för nyheten
Konsoll - Vilken Konsoll det är på
Spel - Spel namn
Resention1 - Massor av text om spelet
Resention2 - Mer text om spelet
Ljud - Betyg system
Grafik - Betyg system
Kontroll - Betyg system
Livslängd - Betyg system
Spelglädje - Betyg system
Tid - Betyg system
Datum - Datum för Inlägg.
Så.. det e hela min databas för spel =)
------------------
//voigtan
fel av mig
------------------
"Brott kanske inte lönar sig, men det är kul"
[Redigerat av Nickemannen den 04 nov 2001]