sifixMedlem sedan maj 200374 inlägg
Tjena!
Jag har byggt en sida till en polare. Av nån anledning så blir det så försvinner session när han är inne och administrerar och måste då logga in igen.. Jag har provat och det funkar bra hos mig.
Finns det nån inställning på datorn som kan ha inverkan på detta. Typ brandvägg eller typ av webbläsare.
Så vitt jag vet så är det inte så men det är ju konstigt att det bara blir så för han och inte mig.
Alla tips är bamse välkomna..
/fred
HermanMedlem sedan maj 2001427 inlägg
Session i ASP bygger på cookies och har som standardvärde 20 minuters livslängd.
Så om man har ett program eller brandvägg som hindrar cookies så kan det mycket väl hända att sessionen bryts.
Det finns inte, vad jag vet, någon enkel lösning på det.
Skriva en egen sessionshanterare är ett alternativ och skicka värdena genom URL:en... men det är säkerligen inte något du söker :(
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Det finns inget expiredate på kakorna Session sätter. Timeouten är bara lokalt på servern.
HermanMedlem sedan maj 2001427 inlägg
Det går lika bra att sätta en kaka som är 2 tecken som en som är 40 tecken. Det kräver bara lite mer bredband...
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Ehmmm, vad?
Menar du kakan ASP's Session sätter? Den bör nog inte vara 2 tecken lång. 2 tecken räcker inte om man vill ha många besökare och 2 tecken är ganska enkelt att gissa.
sifixMedlem sedan maj 200374 inlägg
TAckar för svaren
Tack tack