KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Vi har just bytat operativsystem på en server som huserar en av mina ASP-siter. Man har bytat från win2k till win2003.
Efter detta så dör sessioner lite hur som helst. Även en del felmeddelande om connectionstrings har dykt upp. En teori från serveradmin är att servern efter x-antal fel på connectionstring dödar alla session, och det låter ju rätt rimligt.
Nu undrar jag om någon haft liknande problem med ASP-siter och Win2003 och vet vilken connectionstring som är bäst att använda till Win2003.
Tacksam för svar
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg Vad då för "fel på connectionstring"? Visa felmeddelande och kod. Och vilken anslutning man ska använda beror ju också på vilken sorts databas man använder.
KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Jag har tyvärr inte det exakta felmeddelandet eftersom det aldrig kommit när jag själv provat (typiskt).
Däremot dör sessionerna direkt på de inloggningsskyddade sidorna jag gjort, där inloggningsstatus sparas i en sessionsvariabel.
Jag är själv inte så säker på att sessionsproblemet har med connectionstring att göra, men i vilket fall som helst så kanske en uppdatering av densamma bör göras.
Har någon någon annan teori om varför sessionerna dör så är ni välkomna.
Lite slarvigt av mig att glömma säga att det är en access-databas, och allt funkade till 100 på win2k.
Här är den connectionstring jag använder nu:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("sökväg här")
OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg Det där är en gammal Access-drivrutin som inte bör användas längre, Jet-drivisen är mycket snabbare.
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("sökväg här")
Inte för att jag vet ifall det löser problemet, men.