webForumDet fria alternativet

samma script olika servrar funkar inte

ASP

7 svar · 273 visningar · startad av Gimbo

Medlem sedan dec. 20001 626 inlägg
Frågan#1

hejsan, har exakt samma databas, exakt samma kod, allt ar identiskt men pa ena serven sa funkar det fin fint och pa andra sa hanger koden upp sig, dvs den varken ger ngt felmeddelande eller ngt annat, utan den laddar o laddar men ingenting hander? ngn som har ngn som helst aning om var problemet kan ligga. det ar exakt samma servvrar oxo win2k med samma version av iis???

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Svårt att veta utan kod...
Rättigheter?
Använder du tex FSO? Antivirusprogram?

det e nog fso som strular, har debuggat hela koden och det landa pa fso, vad e re som strular med den?? for koden e klockren inga som helst problem med den eftersom den fungerar pa den andra serven?

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Rättigheter och/eller antivirusprogram skulle jag gissa på då.

har diablat antivirusprogrammet och brandvaggen, men problemet kvarstar, har satt fullkontroll pa rattigheterna oxo???

Då får du beskriva mer i detalj vad som är problemet och visa aktuell kod, annars kan vi nog inte hjälpa mycket mer.

det va mc Afee som strulade jag va tvungen att avinstallera det! men tack for hjalpen sirs!

Gimbo skrev:

det va mc Afee som strulade jag va tvungen att avinstallera det! men tack for hjalpen sirs!

Som jag trodde :)

Det borde gå att bara stänga av delen som kontrollerar det, vet att det går i Norton iallafall, men minns inte vad det heter. Men det har tagits upp tidigare så testa att söka.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)