Hej,
Jag undrar om det är ngn som vet hur man gör en databas importerare.
Det är så att jag vill att användare på min sida ska kunna ha en Access databas på sin dator och skicka informationen från den upp till min databas på sidan.
Det skulle kunna funka, men förutsätter att användarens Access-databas utökas med extra funktionalitet (ev. i form av ett klientprogram), och kommunikation via något som heter XMLHTTP.
...men man kan förstås också göra en lösning där användaren laddar upp hela mdb-filen, eller en tab-separerad textfil, till servern, via ett upload-formulär.
Skulle du vilja ge ett exempel på ett klientprogram? och vet du på ett ungefär hur det skulle kunna se ut i XMLHTTP och var hittar jag information om det?
Jag vill att Användare som har sina listor i en Access databas på sin dator, ska kunna skriva in var Access databasen ligger och då ska scriptet infoga informationen som finns på användarens databas till min databas.
Echo nej det gör dom troligtvis inte men bara jag vet hur jag uploadar information från en databas som ligger lokalt på maskinen, till databasen som ligger på servern så kan jag sen göra att man kan ändra vad tabell namnen ska heta...