Jag har en formulärsida som skickar data till en asp sida som sedan skickar ut informationen via mail.
Allt fungerar förutom att jag får ! tecken i min text i mailet. Det kan vara i datat eller i rubrikerna som är hårdkodade. Detta sker oavsett om jag har stylesheets eller inte....
Även texten blir tokig ibland. En rad kan bli bold fast bara ruriken ska vara det. Och ibland så blir det bara vanlig text. Och felet uppkommer aldrig på olika stälen varje gång...
Har någon råkat ut för samma sak eller har en aning om vad som är galet. Har gått igenom koden massa gånger med en vän. Men vi förstår inte vad problemet är. Kan någon hjälpa mig??? PLEASE!!!
Här kommer koden till ett mail......
Dim MyCDOSYSMail, html
Set MyCDOSYSMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
' mottagare
' parametrar
MyCDOSYSMail.From = "XXX@XXX.com"
MyCDOSYSMail.To = contact_email
MyCDOSYSMail.Subject = "XXX order " & NewID & ""
HTML = HTML & "<html><head><Style type='text/css'><!-- h3 {COLOR: #000066;FONT-FAMILY: Verdana, Arial, helvetica;FONT-SIZE: 10pt;FONT-WEIGHT: bold;HEIGHT: 10pt;LINE-HEIGHT: normal;TEXT-DECORATION: none} span {COLOR: #000066;FONT-FAMILY: Verdana, Arial, helvetica; FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 8pt} , td { COLOR: #000000;FONT-FAMILY: Verdana, Arial, helvetica; FONT-SIZE: 9pt} --></Style><title>XXX order receipt " & NewID & "</title></head><body bgcolor='white' marginwidth='0' marginheight='0' bottommargin='0'>"
HTML = HTML & "<H3>XXX order receipt " & NewID & "</H3><p>"
HTML = HTML & "Thank you for your XXX order.<br>"
HTML = HTML & "When your manager, " & manager_fullname & ", has approved this order you will receive a new email with instructions about how to proceed. <br>"
HTML = HTML & "<br>Please verify that the following information is correct.<p>"
HTML = HTML & "<span>User information</span><p><span>Name: </span>" & contact_FullName & "<br><span>Security ID: </span>" & contact_sec & "<br><span>Company: </span>" & contact_Company & "<br><span>Department: </span>" & contact_Department & "<br><span>Country: </span>" & contact_Country & "<br>"
HTML = HTML & "<span>Phone: </span>" & contact_Phone & "<br><span>Email: </span>" & contact_Email & "<br><span>Manager: </span>" & manager_fullname & "<br><span>Manager Email: </span>" & manager_Email & "<br><span>Device: </span>" & Device & "<br><span>Brand: </span>" & Brand & "<p>"
HTML = HTML & "<span>Ordered Service</span><p>"
If Option_X <> "" Then
HTML = HTML & Option_X "<br>"
End If
If Option_X<> "" Then
HTML = HTML & Option_X "<br>"
End If
If Option_X<> "" Then
HTML = HTML & Option_X "<p>"
End If
HTML = HTML & "<span>Ordered Applications</span><p>"
If Option_X <> "" Then
HTML = HTML & Option_x "<br>"
End If
If Option_X<> "" Then
End If
If Option_X<> "" Then
End If
If Option_X<> "" Then
End If
If Option_X <> "" Then
End If
HTML = HTML & "<p><span>Comments:<Br></span>" & comments & "<p>"
HTML = HTML & "For any questions about this order please send an email to XXXXX with your order number included.<p>"
HTML = HTML & "<span>Best Regards<p>XXXXXXX3<br>XXXXXXXXXXXXXX</span>"
HTML = HTML & _
"</BODY></HTML>"
MyCDOSYSMail.htmlBody = HTML
' skickar mailet
MyCDOSYSMail.Send
' frigör objektet
set MyCDOSYSMail=nothing