lapisteMedlem sedan okt. 200113 inlägg Hejsan.. jag håller på att göra en sida som användaren får logga in på.
nu undrar jag vilket som egentligen är smidigast för att verifiera att användaren är inloggad när han surfar runt på min websida.
cookies eller att lagra värdena i hidden-variabler.. om cookies är det bästa, var kan jag hitta information om det? antar att det är bäst att skapa cookien i perl och inte javascript eftersom att sidan är uppbyggd av perl
//daniel
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg tror det bästa vore att använda session för att kontrollera detta
------------------
Den som inte vet att tiga vet inte att tala
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Skriver du ASPen i PerlScript, eller programmerar du Perl?
Jag vet inte om sessions funkar med PerlScript, om inte så är cookies det alternativ som du bör välja, och det bästa är nog att sätta dem i Perl och inte i JavaScript, ja :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
lapisteMedlem sedan okt. 200113 inlägg jag programmerar med perl. men vad är session egentligen..??
//daniel
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg En session är en sorts kaka som försvinner efter att sessionen varit inaktiv i en bestämd tid, eller när webbläsaren stängs ned.
Jag vet inte om man kan använda sessions med Perl, men du kan ju alltid höra efter i Perl-forumet, där den här frågan egentligen ska ställas...
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg lapiste, vänligen korsposta inte meddelanden!
Mvh, Vide
Moderator wF
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Beskrivning av hur man använder cookies/session i perlscript med ASP
http://www.fastnetltd.ndirect.co.uk/Perl/perl-win32-asp.html
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum