Frågan 28 feb. 2005 15:39 #1 Hur sätter jag ett nullvärde i vipTillDatum med satsen
nowDate=Date()
vipDate= mainRS("vipTillDatum")
if vipDate > nowDate then
objConn.Execute="update tblUsers set vipTillDatum=0, vip=false where userID='"&Session("userID")&"'"
end if
Jag får felet
Microsoft JET Database Engine error '80040e07'
Data type mismatch in criteria expression.
/default.asp, line 19
med ovanstående kod
L LarsG Medlem sedan dec. 2000 12 464 inlägg objConn.Execute="update tblUsers set vipTillDatum=null, vip=false where userID='"&Session("userID")&"'"
LarsG skrev:
objConn.Execute="update tblUsers set vipTillDatum=null, vip=false where userID='"&Session("userID")&"'"
jag får fortfarande
Microsoft JET Database Engine error '80040e07'
Data type mismatch in criteria expression.
/default.asp, line 19
L LarsG Medlem sedan dec. 2000 12 464 inlägg Av namnet att döma så kan userID vara numeriskt.
objConn.Execute="update tblUsers set vipTillDatum=null, vip=false where userID= "&Session("userID")
LarsG skrev:
Av namnet att döma så kan userID vara numeriskt.
objConn.Execute="update tblUsers set vipTillDatum=null, vip=false where userID= "&Session("userID")
Det var enkelfnuttarna som skulle bort och det verkar som om min lilla kodsnutt fungerar och tar bort vip om datumet är äldre än dagens :-)
Något är fel, jag förlorar min vip även om jag har 2005-01-01 som slutdatum, nån som vet hur det kommer sig?
L LarsG Medlem sedan dec. 2000 12 464 inlägg if cdate(mainRS("vipTillDatum")) > date() then
Vill du verkligen ha > ?
LarsG skrev:
if cdate(mainRS("vipTillDatum")) > date() then
Vill du verkligen ha > ?
Vilket rekommenderar du?
Med if cdate(mainRS("vipTillDatum")) > date() then så försvinner min vip ändå, datumet sätts till null trots att det ska ta slut år 2010
L LarsG Medlem sedan dec. 2000 12 464 inlägg Om du vill sätta vip till false om vipTillDatum har gått ut så borde du använda
if cdate(mainRS("vipTillDatum")) < date() then
LarsG skrev:
Om du vill sätta vip till false om vipTillDatum har gått ut så borde du använda
if cdate(mainRS("vipTillDatum")) < date() then
if mainRS("vipTillDatum") < date() then verkar funka än så länge, hoppas jag slipper återkomma med just denna fråga nu *ler*
tack så mycket