webForumDet fria alternativet

Ta information från en frame till en annan frame

ASP

8 svar · 295 visningar · startad av Dashi

Medlem sedan jan. 2005296 inlägg
Frågan#1

Kan man ta Request.QueryString("user") till en annan frame?
För jag har ett login på min sida, loginet ligger i topframe, när man loggar in sparar den Request.QueryString("user") där.. och grejen e den att jag har länk till kassan i bottomframe och när man är inloggad och trycker på kassa så vill jag att den ska fylla i alla value beroende på vilket användare som loggar in...
Ungefär som jag har på inställningar > ändra uppgifter...
Gå gärna in på http://www.masterdata.se och kolla där om ni inte förstår, ni kan osså logga in med:

användarnamn: test
lösenord: test

Tack på förhan... Mvh //Darek

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Skapa en Session vid inloggningen skulle jag föreslå.

hehe tänkte osså på det, men vet inte hur man gör.. eller så har jag redan en men vet inte hur man använder den :P

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

När man loggat in:

session("user") = Request.Querystring("user") ' eller om du hämtar det från en tabell i en databas

När du ska använda det använder du bara session("user") istället för request.querystring("user").

måste testa :P

wieee, jag lyckades:P jag skapar en session i inloggningen, öppnar sedan sessionen i länken kassan, högerklickar på bottomframen och så funkar det.. :P skitbra va? hehe ne jag skoja, ne men hur ska jag få den att updatera bottomframen då? för den måste updateras efter man loggat in och den har skapat en session??

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Släng ut ett javascript:

<script>parent.frames['framenamnet'].location.reload(true);</script>

Vad mysigt det blev, nu funkar det precis som jag vill, har bara en liten grej på sidan kvar sen e sidan klar :P Jag Svär jag ÄLSKAR detta forumet, det har hjälpt mig och lärt mig så j*vla mycket :P

Mvh //Darek

satte en update på den osså när den loggar ut för annars så sparar den sessionen i kassan, för inloggningen avslutar sessionen automatiskt, så satte en update efter den avsulta sessionen så updaterar den kassan så sessionen bryts... för jag va tvungen att stänga ner sidan annars för att sessionen skulle avbrytas.. :P

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)