Det har jag inte en aning om, men jag vet att det fungerar på en annan sida jag har.
I vilket fall så beslutade jag att strunta i javascriptet nu eftersom det bara gjorde det jobbigare. Kanske får komma tillbaka senare när jag orkar lägga ner mer tid på det.
Nu gjorde jag såhär istället.
Jag gjorde en startsida till ramen och tilldelade den denna kod:
<%
startdate=now
startdate=startdate-datepart("w", now(),2)+1
MonDay = DatePart("d", startdate+0)
TueDay = DatePart("d", startdate+1)
WedDay = DatePart("d", startdate+2)
ThuDay = DatePart("d", startdate+3)
FriDay = DatePart("d", startdate+4)
SatDay = DatePart("d", startdate+5)
SunDay = DatePart("d", startdate+6)
MonMonth = DatePart("m", startdate+0)
TueMonth = DatePart("m", startdate+1)
WedMonth = DatePart("m", startdate+2)
ThuMonth = DatePart("m", startdate+3)
FriMonth = DatePart("m", startdate+4)
SatMonth = DatePart("m", startdate+5)
SunMonth = DatePart("m", startdate+6)
MonYear = DatePart("yyyy", startdate+0)
TueYear = DatePart("yyyy", startdate+1)
WedYear = DatePart("yyyy", startdate+2)
ThuYear = DatePart("yyyy", startdate+3)
FriYear = DatePart("yyyy", startdate+4)
SatYear = DatePart("yyyy", startdate+5)
SunYear = DatePart("yyyy", startdate+6)
If datepart("d", date) = "MonDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & MonDay & "&mm=" & MonMonth & "&yy=" & MonYear & "'
If datepart("d", date) = "TueDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & TueDay & "&mm=" & TueMonth & "&yy=" & TueYear & "'
If datepart("d", date) = "WedDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & WedDay & "&mm=" & WedMonth & "&yy=" & WedYear & "'
If datepart("d", date) = "ThuDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & ThuDay & "&mm=" & ThuMonth & "&yy=" & ThuYear & "'
If datepart("d", date) = "FriDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & FriDay & "&mm=" & FriMonth & "&yy=" & FriYear & "'
If datepart("d", date) = "SatDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & SatDay & "&mm=" & SatMonth & "&yy=" & SatYear & "'
If datepart("d", date) = "SunDay" Then response.redirect 'weekkalendinside.asp?dd=" & SunDay & "&mm=" & SunMonth & "&yy=" & SunYear & "'
%>
Tanken är att den skall jämföra dagens datum (endast siffran, 1 idag) med de olika strängarna MonDay, TueDay osv. och sedan skicka iväg besökaren till sidan weekalendinside.asp och då ha satt sessionerna till det som ger dagens datum.
Tror och hoppas att ni förstår när ni ser koden.
Problemet är att den inte gör det nu, den gör inget alls.
Får inget flemeddelande, men det händer inget.
Vad har jag gjort fel?
Tack//Christoffer