GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg
hejsan,
Har en dropdown meny som jag skapar utefter hur manga rader d finns i min databas, dvs loopar ut priser o satter de i dropdown menyn, jag vill att de de valjer ett pris sa skall en session tilldelas med det priset i sessionen, ngn som vet hur man kan fixa detta?
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
<select onchange="location.href='foo.asp?pris='+this.options[this.selectedIndex].value;">
foo.asp:
Session("pris") = Request.Querystring("pris")
mmm men problemet med denna variant e om personen e skarp sa andrar han pa priset i querystringen och pa sa satt far han kopa produkten billigare, skulle hellre vilje eliminera qs
Inte för att jag förstår varför användaren ska få välja pris överhuvudtaget, men... Kör med post då istället...
<select onchange="this.form.submit();" name="pris" id="pris">
mottagande sida:
session("pris") = request.form("pris")
Det är osäkert att skicka pris från sida till sida, hur du än gör.
grejen e att jag har olika storlekar pa produkten och priset ar beroende av storleken, that's y... tack for det snabba svaret @nders!
/red
det du angav ovan, galler enbart efter submit right? jag vill att priset skall uppdateras automatiskt efter att man valt storlek pa dropdownen
Ok, då hade jag sett till att applikationen håller koll på produkt och storlek, och alltid slå upp priset från databas när det behövs.
Mvh