if dateDiff("s",date,objRS("datum")) < 120 then
response.redirect("shoutbox.asp?do=wait")
Varför blir alltid värdet av detta mindre än 120? objRS("datum") är ett vanligt date() som blivit inmatat i en databas...
10 svar · 384 visningar · startad av Holmstroem
if dateDiff("s",date,objRS("datum")) < 120 then
Varför blir alltid värdet av detta mindre än 120? objRS("datum") är ett vanligt date() som blivit inmatat i en databas...
prova:
if dateDiff("s",date,[b]cdate([/b]objRS("datum")[b])[/b]) < 120 then
Cdate() gör så att din objRS("datum") görs om i datum format... kan ju vara så att i din databas att du inte ha det som ett 'datum' i exempel access databasen... tror du får det önskande resultatet om du använder ovan.
Även om inte det hjälper får jag bara säga en sak: "Välkommen till webForum"!
Tack voigtann1 .. :) Men det är faktiskt inte första gången jag är här ;) Första gången på länge bara... har gjort nytt nick och ska starta om från grunden :P Så vad du borde säga är : Välkommen tillbaka master ;) hehe tack för hjälpen ska testa om det funkar nu
tyvärr så funkade det inte.. fortfarande samma problem.. detta börjar bli lite irriterande nu =/
Du kan ju alltid prova att byta plats på datumen i datediff-kallet. Det beror ju liksom på hur du vill jämföra. Sätter du datumen på fel ställe får du ju ett negativt värde, och det är ju mindre än 120.
vänta nu... är inte "s" för sekunder... date() ger inte ut tid.. date() ger bara ut datum... prova now() istället
Det har jag tänkt på redan... eller ja.. jag åtgärdade det genom att ändra alla "date" till "now" precis innan du skrev... :P Vi tänker lika hörru ;) Jag måste bara vänta 120 sekunder för att testa igen :P
(120 sekunder senare)
Det borde ha gåt 120 sekunder nu... och jag ser inte att det funkar.. nu har jag koden:
if dateDiff("s",now,cdate(objRS("datum"))) < 120 then
Det ÄR datumformat i databasen....
kör som @nders skriver:
if dateDiff("s",cdate(objRS("datum")),now) < 120 then
haha nu hände en rolig sak... :P Nu är det tvärt om.. nu är alltid värdet mer än 120 :P
vad är det för värde om du skriver ut datediffen? och skriv gärna vad now() var och var objRs("datum") var i värde...
Chilla nu.. proffset fixar ;) Jag tog bort cdate ifrån @nders script och då funkade det perfa... Tack för engagemanget båda två :) Slutgiltiga koden blev:
if dateDiff("s",objRS("datum"),now) < 120 then
Edit: jag skojade bara... det funkade i 1 sekund.. nu funkar det inte igen =/
Edit 2: nu funkar det igen.. haha konstigt skit :P