Jag andvänder Dreamweaver MX 2004 till att göra en ASP webplats mot en accesdatabas. Nu tänker jag lägga ut den hos mitt webhotell och har fått en anslutningssträng de vill att jag anväder mig av. Men jag förstår inte hur jag ställer in den i DW, min lokala anslutning ser ut så här
<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_news_STRING
MM_news_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\inetpub\wwwroot\lyckasmeddb\db\testaccess_rec.mdb"
%>
Anslutningssträngen de vill att jag använder mig av är
Set Conn1 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn1.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("/db/databas1.mdb") & ";"
men som sagt så förstår jag inte hur jag ställer in den i DW
Jag har fortfarande problem. När jag laddar upp en vanlig .htm site på min domän så fungerar det kanonbra, men när jag laddar upp min .asp site på samma domän och försöker gå in på www adressen med webläsaren så kommer det upp en inloggningsruta där jag får ange mitt användarnamn och lösen för domänen. när jag så kommer in får jag upp ett felmedelade som säger så här
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xd40 Thread 0x834 DBC 0x1486024 Jet'.
/index.asp, line 8
Mina första rader i index.asp ser ut så här
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="../Connections/news.asp" -->
<%
Dim rsforetag
Dim rsforetag_numRows
Allt fungerar hur bra som helst lokalt när jag ansluter mot en lokal testserver. Min lokala, Connections/news.asp" --> ser just nu ut så här.
<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_news_STRING
MM_news_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/lyckasmeddb/db/testaccess_rec.mdb")& ";"
%>