Hej blir galen ..kanske för att klockan ör snart 4 på morgon men jag kan inte förstå varför det blir så här....
Denna kod funkar
<% set RS = conn.execute("SELECT * FROM member_login Where username = '" & username_var & "' AND password = '" & password_var & "' ") %>
Men inte denna
<% set RS = conn.execute("SELECT * FROM member_login Where user_id_var = '" & user_id & "'") %>
Kan inte förstå skilnanden... Och ja varibablerna är satt rätt
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
/site/members/members_htm/member_add.asp, line 11
...............................
Har oxå detta lilla problem hur kan jag stycka upp den sql sträng så den blir mer lätt lässlig för mig..håller på att bli galen på dessa små fnuttar här och där
<% SQL = "UPDATE member_login SET email = '" & email & "', birth = '" & birth & "', plname = '" & plname & "', web = '" & web & "', cpu = '" & cpu & "', mhz = '" & mhz & "', ram = '" & ram & "', gfx = '" & gfx & "', tum = '" & tum & "', isp = '" & isp & "', con = '" & con & "', team = '" & team & "', map = '" & map & "', weapon = '" & weapon & "', comments = '" & comments & "' WHERE user_id = "& user_id_var %>
<% conn.Execute(SQL) %>
raden ifråga är skiiit lång
[Redigerat av kalew den 18 okt 2001]
-------------------------------------
Jag kastar in 1 problem tilltill... :)
Hur ska jag få html filen att heta "var_plname"_tabell.htm
försöker få till det med
RS("plname")_tabel.htm
Set Fileobjekt = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Sidan = Fileobjekt.CreateTextFile(Server.MapPath("\site\members\members_htm") & "\ _tabell.htm" , True)
med denna kod får jag sidan att bara heta "_tabel.htm" hur ska jag få in värdet från RS("plname")
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.
/site/members/members_htm/members_add_check.asp, line 59
kan inte hitta felet själv...
nu skrev jag som du skrev
Set Fileobjekt = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Sidan = Fileobjekt.CreateTextFile(Server.MapPath("\site\members\members_htm\" & RS("plname") & "_tabell.htm") , True)
men får detta fel
Error Type:
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.
/site/members/members_htm/members_add_check.asp, line 68
Man tack tack iofs så fick jag inte den här långa raden att brytas ner till mer lätt läsligt men får väl bara strunat i det då om ingen absolut vill göra ett sista försök :f
<% SQL = "UPDATE member_login SET email = '" & email & "', birth = '" & birth & "', plname = '" & plname & "', web = '" & web & "', cpu = '" & cpu & "', mhz = '" & mhz & "', ram = '" & ram & "', gfx = '" & gfx & "', tum = '" & tum & "', isp = '" & isp & "', con = '" & con & "', team = '" & team & "', map = '" & map & "', weapon = '" & weapon & "', comments = '" & comments & "' WHERE user_id = "& user_id_var %>
<% conn.Execute(SQL) %>
Jag får tacka för all hjälp...
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849