Jag har ett litet problem.
Det är så att jag gör en postning med ett formulär till en server som returnerar en massa html som jag är intresserad av...
Eftersom formuläret måste använda post istället för get så kan jag inte använda den fina XMLHTTP-komponenten för att plocka
ut koden och behandla den som jag vill innan jag publicerar infon.
Någon som har en idé på hur jag kommer åt HTML-koden?
Varför hämta med XMLHTTP? Den postas ju till sidan redan. Men om du promt måste använda XMLHTTP är det ju bara att skriva ut koden på sidan den postas till och hämta hela sidan.
Vet inte om servern jag POST:ar mot känner av vad som anropar den? Det verkar som det...
När jag postar med ett formulär jag har lokalt på min burk så funkar det bra - jag får tillbaka det jag önskar.
Men när jag gör det med XML-komponenten så får jag tillbaka en fel-sida från deras server... Hm.. Skumt.
Kan inte vara så att du har glömt att skicka med värden som sidan måste ha?
Nej det känns inte som det.
Eftersom jag har alla parametrar med som jag har i mitt formulär som funkar att posta manuellt.
Tror det är något med:
objHTTP.SetRequestHeader "Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded"
När jag använder ovanstående rad så får jag felsidan från deras server.
När jag inte har den med så kommer jag till deras sökformulär - vilket är samma kod/sida som returnerar resultatet om man skickar in värden till det - som jag försöker göra...
Någon som vet vad som händer om man med ASP-komponenten XMLHTTP går mot t ex en ASP-sida som i sig gör response.redirect till en annan ASP-sida? Kraschar min "klippning" av koden då?
Det verkar som det, men jag vet inte... Hm...
Blä - nu går inget bra....
Ok, då gör jag en ful-lösning - tänkte jag.
Försökte då göra ett eget formulär som jag sedan postar med en submit på onload.
Och sedan går jag en massa fin info...
Men sedan är problemet - hur kan jag "få tag" på infon??
Aha - tänkte jag. Jag försöker anropa min egen formulär-sida med XMLHTTP...
Icke då - det enda jag då får är formuläret som gör en onload-submit till infon... Hm... Misstänkte det innan.
Så det jag alternativt skulle vilja göra nu, om jag inte får XMLHTTP att funkar, är att plocka ut HTML-koden från en egen frame eller liknande, som jag har på min egen sida.
Någon som vet hur man kan göra det?
Puh.. Hoppas ni förstår något... Jag gör det inte! :)
men jag har en känsla av att du inte skickar med alla parametrar(querys)...
Jag har gjort en egen testsnurra som skriver ut två POST:ade parametrar.
Den anropar jag sedan med XMLHTTP-komponenten och två parametrar. Det funkar bra.
Jag använder
Har testat den du nämner, men det är denna som fungerar, så den är jag nog rätt säker på är OK.
Ja antingen så har jag missat någon parameter eller så gör de något skumt på server-sidan.
Jag vet att det inte är samma sida jag får tillbaka, som jag anropar, vilket tyder på någon form av redirect. Ska testa om en redirect funkar på min testsida...
Hm.. skumt.
Benny
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e