webForumDet fria alternativet

IIS Problem med session

2 svar · 175 visningar · startad av henkeny

henkenyMedlem sedan maj 200152 inlägg

Hade ett ämne här för några dagar sen som behandlade sessionproblem. Trodde att det var fel i min kod eftersom sessionén försvann hela tiden. När man t.ex. satte session("inlogg")=true på en sida så funkade det , men den hängde inte kvar på andra sidor. Testade istället att lägga över alla sidor på en polares webserver (IIS) och voila! det funkade direkt. Alltså inget fel på koden. Har provat att ta bort IIS reboota och installera igen, men icke, samma problem. Har testat att connecta min webserver från en annan dator, samma problem.

Nån som har nån aning om vad som kan vara en felkälla?? Nån liten inställning eller nåt annat skit i win2k som strular.

Tack på förhand!!!

------------------
Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

Ser att du använder dig av IE 6 och där är default inställningen för cookies så att den inte ska acceptera några cookies.

Dra ned cookie säkerheten lite och se om det hjälper.

Har själv råkat ut för det vid ett flertal tillfällen (sedan ie 6 kom ut).

Det man får lov att göra är att kolla om browsern tillåter cookies. Gör den inte det får man göra sin besökare uppmärksam på att tillåta att ta emot cookies eller hänvisa till någon annan sida som kanske inte kräver sessions. (session använder cookies för att hålla reda på alla användare)

cya,
PatrikB

------------------
*ordning och reda!, pengar på fredag.*

henkenyMedlem sedan maj 200152 inlägg

Tack för svaret, men det hjälper nog tyvärr inte. När jag skickar över sidorna till min kompis som också kör IIS, då funkar sidan även när jag "surfar" med min IE6. Och när jag connectar min IIS med en kompis dator som kör IE5.0 så funkar det inte heller. Tror ändå det är nåt vajsing med min IIS.

------------------
Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)