Hur gör jag så HTML inte funkerar i mina forumlär? Skriver någon <b> i formläret, kommer det med i utskriften! :/
HTML i formulär
11 svar · 375 visningar · startad av hallmert
Det är din ASP-kod som i så fall gör det. När du skriver ut det, gör du det med HTMLEnocde.
Och posta alltid kod.
Finns det inte någon annan lösning, någon inställning i access-databasen eller så?
Varför ska du ändra det i Access? Varför skulle det vara bättre att göra det i Access, istället för att ändra koden?
Posta koden!
Vilken kod vill du att jag ska posta? Jag ska ändra det på flera ställen i över 35 filer (därav anledningen till att jag slipper ändra i koden), men här kommer väll ett exempel.
<input type="text" name="fnamn" value="<%=RecSet("fnamn") %>">
ASP-koden som skriver ut datan på sidan. :)
<input type="text" name="fnamn" value="<%=Server.HTMLEncode(RecSet("fnamn")) %>">
Har du förstått min fråga? Om någon skriver "<b>hej</b> i ett formulär, så vill jag inte att det ska ska bli fet stil på det som skrivs ut. Utan det ska stå <b>hej!</b> istället, så folk inte kan sabba sidan med HTML kod.
Shit, jag läste lite snabbt. Ledsen, hallmert. Då ska du istället sätta dit HTMLEncode i koden, det vill säga när du skrivet ut Recordsetet:
Server.HTMLEncode(rs("data"))
RED: Så som Poffe gör.
hallmert skrev:
Har du förstått min fråga? Om någon skriver "<b>hej</b> i ett formulär, så vill jag inte att det ska ska bli fet stil på det som skrivs ut. Utan det ska stå <b>hej!</b> istället, så folk inte kan sabba sidan med HTML kod.
Har du testat mitt förslag?
Poffe skrev:
Har du testat mitt förslag?
Eftersom du har stavat fel i koden kanske det inte hade gett så mycket... ;)
Mvh
@nders skrev:
Eftersom du har stavat fel i koden kanske det inte hade gett så mycket... ;)
Mvh
:birp
Var för slö för att skriva själv så jag kopierade bara magnus utan att kolla närmare på det :P
Men, ändå tycker jag man ska testa och inte utgå från att det är fel.