Det är väll bara att att ange sökvägen till filen som din applikation skapar direkt istället för att hämta sökvägen via ett file-fält?
Eller missuppfattar jag dig?
3 svar · 194 visningar · startad av jethro
Hej!
Jag håller på att utveckla en CD-ROM-applikation som användaren skapar en bild med. Denna bild skall sedan publiceras på nätet. Bilden behöver därför skickas till servern på något sätt. Vanligtvis brukar jag använda olika Upload-komponenter för detta ändamål men denna gång stöter jag ju på vissa problem. Jag vill nämligen posta en fil till ASP-sidan på serven men utan att användaren skall få möjlighet att välja vilken fil som skall skickas. Det skall bara gå att skicka upp bilder som är gjorda med förut nämnda applikation. Är det någon som har en idé på hur detta skall gå till. Jag har slut på idéer...
Tack på förhand!
/Jethro
Det är väll bara att att ange sökvägen till filen som din applikation skapar direkt istället för att hämta sökvägen via ett file-fält?
Eller missuppfattar jag dig?
Användaren måste välja fil.
Du får kontrollera när du tar emot filen att det är en fil skapad av rätt applikation.
Hmm, jag anade att det var så illa...
Det vore ju egentligen inte så bra om man kunde skapa skript som laddade upp filer från klientdatorer utan att fråga om lov.
Tack så mycket för svaren!
/Jethro