:)
Om jag har en tabell med artiklar, ett fält för antal samt en knapp som lägger aktuell artikel i en "kundvagn" kan jag då få med antal i querystringen?
Typ:
addtoCart.asp?eNumber=1234567&antal=1
Mvh
8 svar · 278 visningar · startad av devotion
Om jag har en tabell med artiklar, ett fält för antal samt en knapp som lägger aktuell artikel i en "kundvagn" kan jag då få med antal i querystringen?
Typ:
addtoCart.asp?eNumber=1234567&antal=1
Mvh
precis som du skrivit..
hämtar sedan värdena för number och antal med
request.querystring("number")
request.querystring("antal")
Kanske utryckte mig otydligt...
Det jag skrev var resultatet som jag vill ha, men hur ser koden ut???
Mvh
T. ex.
addtoCart.asp?eNumber=<%=request.form("artikelnummer")%>&antal=<%=request.form("antalartiklar")%>
Hmm....
Känns inte helt rätt eftersom eNumber hämtas med hjälp av recordsetet och antal från textfältet
Mvh
Du får ju editera en smula, så att det passar. Bör väl bli nåt år detta hållet då..
addtoCart.asp?eNumber=<%=rs("artikelnummer")%>&antal=<%=request.querystring("antalartiklar")%>
Jag vet ju inte hur din site är uppbyggd, så modifiera koden enligt önskemål
//G8
addtoCart.asp?eNumber=<%=rs("artikelnummer")%>&antal=<%=request.querystring("antalartiklar")%>
Läser altså
<%=request.querystring("antalartiklar")%>
av det värdet som står i textrutan?
Mvh
Nej, det där går inte. Request.Querystring har ju inget värde eftersom det inte har skickats något till sidan, utan värdet ska tas från ett textfält.
Du får blanda in javascript i det hela. Ex:
<a href="#" onclick="location.href='addToCart.asp?eNumber =<%=rs("artikelnummer") %>&antal=' + document.getElementById('textfältets id').value;">Lägg till</a>
Tyckte det såg konstigt ut, även för mina ögon... ;)
Det var just att få med textfältet som jag inte lyckades med.
Tack!
Mvh