webForumDet fria alternativet

Flera domäner på samma konto hos Aleborg?

ASP

5 svar · 335 visningar · startad av Eclipse

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg
Frågan#1

I Kontrollpanelen kan man väldigt lätt ändra katalog för respektive domän hos Aleborg.

Jag undrar hur det fungerar med global.asa och hur sökvägar till databasen fungerar...!

Kan man använda server.mappath eller ska man skriva E:\user234\data\ ?

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Denna fråga borde ställas till Aleborgs support för det första och för det andra se öve rlite var du postar kanske, detta är ASP forumet.

Ok, jag får be om ursäkt för jag skriver otydligt. Frågan har inte med Aleborg att göra och den är asp-relatierad. Det var mest för att beskriva situationen.

Nytt försök:

Hur fungerar global.asa i detta fallet?

Svara på det, det räcker!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ja, om nu "ändringen av katalog" innebär att filer faktiskt flyttas eller att mappar döps om på servern (vilket antagligen bara den som kan implementationen vet om), så är ju inte hårdkodade sökvägar någon bra idé.

Det beror lite på hur du menar. Kan du utveckla?

Global.asa fungerar ju bara ifall den ligger i den absoluta roten för webbplatsen/applikationen. Observera att en "applikation" kan vara t.ex. en virtuell mapp som är markerad som en applikation. Du kan alltså ha fler Global.asa's under en webbplats, under förutsättning att det finns fler mappar som är markerade som applikationer i IIS'en.

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

För att du ändrar ett domännamn mot en annan katalog innebär inte att data katalogen flyttas någonstans den liger kvar.

OveRRidE skrev:

Global.asa fungerar ju bara ifall den ligger i den absoluta roten för webbplatsen/applikationen. Observera att en "applikation" kan vara t.ex. en virtuell mapp som är markerad som en applikation. Du kan alltså ha fler Global.asa's under en webbplats, under förutsättning att det finns fler mappar som är markerade som applikationer i IIS'en.

OK, detta kände jag inte till. Jag trodde bara man kunde ha en global.asa per webbplats/katalog.

Jag får höra med Aleborg hur dom löst det.

Jättetack!

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
137 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)