Jobbar på en CMS produkt som ska användas på olika webhotell och den är typ klar. Men jag har ett litet problem kvar. Har gjort en uploadsida med aspUpload som fungerar utmärkt på min webserver hemma men när jag laddade upp och testade upptäckte jag att det bara gick att tanka upp max 200k. Detta även på ett par andra webhotell som jag testade. Eftersom den här produkten kommer att användas på flera andra webhotell vill jag ha stöd för de flesta vanliga komponenter.. Det bästa hade naturligtvis varit om man kunde ändra så att det inte var 200k som max.. Nån som har nån idé???
uploadkomponenter
5 svar · 534 visningar · startad av benja77
Har du provat SA FileUp? Du bör dessutom kunna ställa om begränsningarna...
Det beror troligtvis på att de webhotellen kör Server 2003. Som standard är maxstorleken för data som skickas till servern 200k.
For IIS6.0 users, the AspMaxRequestEntityAllowed property specifies the maximum number of bytes allowed in the entity body of an ASP request. If a Content-Length header is present and specifies an amount of data greater than the value of AspMaxRequestEntityAllowed, IIS returns a 403 error response.
This property is related in function to MaxRequestEntityAllowed, but is specific to ASP request. Whereas you might set the MaxRequestEntityAllowed property to 1 MB at the general World Wide Web Publishing Service (WWW Service) level, you may choose to set AspMaxRequestEntityAllowed to a lower value, if you know that your specific ASP applications handle a smaller amount of data.
Solution
Open your metabase.XML which is located in c:\Windows\System32\Inetsrv find the line "AspMaxRequestEntityAllowed" and change it to "1073741824". This is 1GB - of course you can enter another value to suite your needs.
För att kunna ändra i metabase.xml måste man endera stoppa IISen, eller klicka i "Enable Direct Metabase Edit" under egenskaper får IIS:en.
Jag har inte provat sa-fileupload men jag har kollat lite på den. Grejen är ju att jag vill att det ska funka överallt. Antar att man kanske får be webhotellen ändra i metabase.xml och se om de gör de. Annars får jag väl sätta begränsning till 200k.
Du behöver inte nödvändigtvis använda dig av en komponent heller. Det finns så man kan ladda upp filer via IIS. Se http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=775.
Skrev till loopia och de har nu ändrat inställningen till 50meg istället. Och om de ändrar kanske man kan få igenom på andra webhotell att de ska ändra så problemet är nog löst. Tack för all hjälp iaf!!