Du skulle ju kunna lägga in ett värde för alla i en db, tex datum, klockslag och sedan plocka ut alla en intervall på de 10 senaste minuterna kanske.
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
7 svar · 187 visningar · startad av DeRoXX
Finns det nått sätt att visa hur många som är aktiva besökare på sidan utan att ha tillgång till global.asa?
Du skulle ju kunna lägga in ett värde för alla i en db, tex datum, klockslag och sedan plocka ut alla en intervall på de 10 senaste minuterna kanske.
------------------
hmm, ja. men det borde finnas nått enklare sätt. Tänkte att det kanske finns ett sätt utan nån databaskoppling
DU kan ju sitta å övervaka IIS:en och sedan varje gång en ny anslutning sker så kan du öppna hemside filen och ändra värdet :e
Annars vet jag inga mer sätt, men sen är jag inte så smart idag heller
------------------
Okej, ska säga det till dom som äger webhotellet ;)
DU kan ju sitta å övervaka IIS:en och sedan varje gång en ny anslutning sker så kan du öppna hemside filen och ändra värdet
:e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
Du kan nog glömma det utan att använda Global.Asa, eller någon koppling till fil eller databas... möjligen om det går med directony, men det är tveksamt
------------------
"Brott kanske inte lönar sig, men det är kul"
Vad är det för hotell som inte ger sina gäster tillgång till global.asa!?
Glömde...
Det finns en tidning från IDG som heter WIN2000 och i senaste nummret presenterade dom ett rätt sniffigt sätt att presentera IP nummret på de tre senaste besökarna utan att använda databas. Dock användes global.asa.
Jag tycker den tidningen, trots att den inte är särskilt fet, faktiskt är rätt bra. De har fina och relevanta exempel hur man kan använda sin IIS. Jag skulle rekomendera den efter kanske fyra nummers prenumeration.
[Redigerat av Eclipse den 04 okt 2001]