Jag har ett problem med CDONTS, jag håller på med ett asp script för att skicka ordrar via mail i HTML format med CDONTS, det fungerar men problemet är(här vill jag passa på att utfärda en varning för lekmans pedagogik):
Om du har en produkt som heter "Lök", och en kund vill beställa 5 "lökar". Så får jag meddelandet Produkt:"Lök" Antal:"5," Notera kommat. Om kunden inte gillar lök beställer han noll lökar, "Lök" borde alltså inte komma med på beställningen, men jag får Meddelandet Produkt: "Lök" Antal: ",".
Problemet gäller bara vissa produkter andra fungerar hur bra som helst fastän koden är exakt densamma, detta får mig att tro att problemet i själva verket ligger i ordersidan, men jag hittar inget där heller, hjälp!
Johnny
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Välkommen PCJohnny
Om du vill visa lite kod så kan vi kanske hjälpa dig :)
Tips
------------------
Korvfarbror--Med ring på fingret
Orderformuläret ser ut så här:
.
.
.
<form method="POST" action="sendform.asp">
<table cellspacing="0" summary="" cellpadding="0" border="0" align="left">
<tr>
<td>950000</td>
<td>Display 950, Basic</td>
<td align="center"><br>
</td>
<td align="center"><input type="text" name="950000" size=
"3"></td>
</tr>
<tr>
<td>950111</td>
<td>Display 950, A-type</td>
<td align="center"><br>
</td>
<td align="center"><input type="text" name="950111" size=
"3"></td>
</tr>
.
.
.
Sendform.asp ser ut så här:
.
.
.
Dim HTML
HTML = HTML & "<HTML><HEAD><TITLE></TITLE></HEAD><BODY height=800 width=600>"
HTML = HTML & "<table cellspacing=2 width=300 cellpadding=0 border=0 align=left>"
if Request.Form("950000") <> "" Then
HTML = HTML & "<TR><TD>" & "950000" & "</TD><TD>" & request.Form("950000") & "</TD></TR>"
else
HTML = HTML
end if
if Request.Form("950111") <> "" Then
HTML = HTML & "<TR><TD>" & "950111" & "</TD><TD>" & request.Form("950111") & "</TD></TR>"
else
HTML = HTML
end if
HTML=HTML & "</BODY></HTML>"
.
.
.
Jag har strippat koden lite, men det här är de vesäntliga bitarna. Produkten 950000 fungerar som den ska, men produkten 950111 sänds alltid med ett komma oavsett den är ifylld eller ej.
[Redigerat av PCJohnny den 02 okt 2001]
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Det är bra om du skriver vad felet var så vi andra kan lära sig nått av dina misstag ;)
------------------
Korvfarbror--Med ring på fingret
[Redigerat av icaaq den 02 okt 2001]