Hämtar "txt" ur databas, typ 1-2. Vill sedan använda detta och jämnföra 1 mot 2 efter att kört Split().
Får fram tal om jag skriver ut, men om jag fattar mina felmess rätt så är "talen" fortfarande text. Hur löser man detta, har sökt i forumet men hittar nog inte rätt.
lägger jag till
homegoals+awaygoals = strr
fel mess:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'homegoals'
Do Until objConn.EOF
if x = 0 then response.write "Omgång 1"
if x = 3 then response.write "Omgång 2"
strResultat = objConn("resultat")
tmpVar = Split(strResultat, "-")
homegoals=tmpVar(0)
awaygoals=tmpVar(1)
tmpHlag = Trim(objConn("hlag"))
IF ((tmpHlag = "IBK") AND (homegoals > awaygoals)) THEN
sColor="green"
END IF
IF ((tmpHlag = "IBK") AND (homegoals < awaygoals)) THEN
sColor="red"
END IF
Response.Write "<br>"
Response.Write sColor
Response.Write "<br>"
Response.Write tmpHlag
Response.Write "<br>"
Response.Write homegoals
Response.Write "<br>"
Response.Write awaygoals
Response.Write "<br>"
x=x+1
objConn.MOVENEXT
LOOP
' Close and clean up
objConn.close
Set objConn = Nothing
%>
Jo, visst gjorde det så. Men får trots detta samma resultat på rad 3 här. Men jag ser ett problem nu, när Split() inte kan genom föras på typ 2-1. Vad händer då? Vissa rader innehåller endast - då inget resultat finns ännu. Kan problemet ligga här?
Har ändrat till ovantånde då tmpVar(1) kan innehålla, "2SD" efter att jag kört split() på 2-2 SD. Vill därför hämta första siffran i tmpVar(1) med Left.
Hoppas jag är inne på rätt spår, skrik till annars.
Angående if-satserna så får jag suga på den karamellen.
Eftersom du vill använda hemmamål och bortamål för sig själv, hade jag nog lagrat värdena för sig själv, och lagt en statuskolumn i tabellen där du lagrar värden för om slutresultatet gäller efter ordinarie speltid, sudden death, straffar eller walk-over.
Okey, då är jag med på noterna. Kort sagt, varför göra det svårare än det behöver.... :i
Får väga in det i framtiden, gör ett tappert försök att lösa problemet som ligger. Slipper då skriva om en massa rader i databasen, det blir ett par så...
Klurar lite till och återkommer med förändringar.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2